<html>
<body>
 From Chantal Buteau:<br>
(ENGLISH below) <br><br>
Il nous fait plaisir d'annoncer deux ateliers sur l<b>'intégration de la
technologie dans l'enseignement post-secondaire aux étudiants en
mathématiques</b>,qui auront lieu le vendredi 1er octobre 2010 au
<i>Centre de recherches mathématiques</i> (CRM) de Montréal (en français)
et le vendredi 29 octobre 2010 au <i>Fields Institute for Research in
Mathematical Sciences </i>de Toronto (en anglais). <br><br>
Les ateliers visent principalement les mathématiciens travaillant dans
les départements de mathématiques, incluant les étudiants gradués des 2e
et 3e cycles qui enseignent des cours de mathématiques sous-gradués.Les
éducateurs de mathématiques provenant d'autres départements et
institutions, tels que les cégeps, sont invités à participer à l'atelier
pour y enrichir les discussions. Le programme des ateliers comporte une
présentation plénière de<b> <i>Bernard Hodgson</i></b> (U Laval), notre
rapport sur un sondage Canadien qui a eu lieu au printemps 2009 au sujet
de l'intégration de logiciel de calcul formel dans l'enseignement
post-secondaire des mathématiques et trois sessions de discussion,
soient: <br><br>
1) Repenser le curriculum des programmes de mathématiques de premier
cycle: quel y est le rôle de la technologie? <b><i>Walter
Whiteley</i></b> (York University) &amp; <b><i>Franco Saliola</i></b>
(UQAM) avec <b><i>Jane Heffernan</i></b> (York University) <br><br>
2) Intégrer un cours de programmation et/ou utilisation de logiciel de
calcul formel: défis et impact sur le curriculum. <b><i>Yvan
St-Aubin</i></b> (Université de Montréal) &amp; <b><i>Laurent
Delisle</i></b> (Université de Montréal) avec <b><i>Janse Van
Rensburg</i></b> (York University) <br><br>
3) Évaluation dans les cours de mathématiques intégrant la technologie:
Défis techniques et pédagogiques et considération curriculaires.
<b><i>France Caron</i></b> (Université de Montréal) &amp; <b><i>Hichem
Ben-El-Mechaiekh</i></b> (Brock University) <br><br>
Pour plus de détails, visiter notre site internet:
<font color="#0000FF"><u>
http://www.nipissingu.ca/casresearch/workshops.htm</u></font> <br><br>
Pour plus d'information, n'hésitez pas à nous contacter
(cbuteau@brocku.ca). <br><br>
Chantal Buteau (Brock University), Daniel Jarvis (Nipissing University),
and Zsolt Lavicza (University of Cambridge) <br><br>
*********************************************************** <br><br>
We are pleased to announce two workshops regarding '<b>Technology
Integration in Teaching Undergraduate Mathematics Students</b>' that will
take place at the <i>Centre de recherche mathématique</i> (Montreal) on
October 1, 2010 (in French) and at the <i>Fields Institute for Research
in Mathematical Sciences </i>(Toronto) on October 29, 2010 (in English).
<br><br>
These workshops are mainly aimed at mathematicians working in departments
of mathematics, including graduate students who are teaching
undergraduate courses. Mathematics educators from other departments and
types of institutions are also invited to attend and enrich the
discussions. The program includes a keynote presentation by <b><i>Bernard
Hodgson </i></b>(U Laval), our report on the national online survey about
Computer Algebra Systems integration in Canadian mathematics teaching
that took place in Spring 2009, and the following three discussion
sessions: <br><br>
1) Rethinking the undergraduate mathematics curriculum - what role does
technology play? Discussion Leaders: <b><i>Walter Whiteley</i></b> (York
University), <b><i>Jane Heffernan </i></b>(York University)&amp;
<b><i>Franco Saliola </i></b>(UQAM) <br><br>
2) Integrating an additional first-year course in programming and/or CAS
use: Issues and impact on curriculum.Discussion Leaders: <b><i>Janse Van
Rensburg</i></b> (York University) &amp; <b><i>Laurent Delisle
</i></b>(Université de Montréal) with <b><i>Yvan St-Aubin
</i></b>(Université de Montréal) <br><br>
3) Assessment in mathematics courses integrating technology:
Technical/pedagogical challenges and curricular considerations.
Discussion Leaders: <b><i>France Caron </i></b>(Université de Montréal)
&amp; <b><i>Hichem Ben-El-Mechaiekh </i></b>(Brock University) <br><br>
For more details, visit our website at: <br>
<font color="#0000FF"><u>
<a href="http://www.nipissingu.ca/casresearch/workshops.htm">
http://www.nipissingu.ca/casresearch/workshops.htm</a></u></font>
<font face="Times New Roman, Times" size=2> <br><br>
</font>For any inquiries, please do not hesitate to contact us
(cbuteau@brocku.ca). <br><br>
Chantal Buteau (Brock University), Daniel Jarvis (Nipissing University),
and Zsolt Lavicza (University of Cambridge) <br>
------------------------------------------ <br>
Dr. Chantal Buteau <br>
Associate Professor <br>
Mathematics Department <br>
Brock University <br>
500 Glenridge Avenue <br>
St.Catharines, Ontario <br>
CANADA L2S 3A1 <br><br>
Tel: +1 905-688-5550 ext:3167 <br>
Fax: +1 905-378-5713 <br>
Office: MC J427 <br>
Email: cbuteau@brocku.ca &lt;/x-html&gt;<br>
<x-sigsep><p></x-sigsep>
Peter Taylor<br>
Professor<br>
Dept Math&amp;Stats<br>
Queen's University<br>
Kingston ON K7L 3N6<br>
613 533-2434<br>
<a href="http://www.mast.queensu.ca/~peter/" eudora="autourl">
http://www.mast.queensu.ca/~peter/</a></body>
</html>