<html>
<body>
Below please find below new programme details for ICME 12 to be held in
Seoul in 2012 (from Bernard).&nbsp; We are asked for input and (as usual)
the timelines are extremely short (Jan 20).<br>
1.&nbsp; The titles of the 37&nbsp; proposed topic groups are announced
and input is sought for names of co-leaders.<br>
2.&nbsp; Input is sought for proposed names of Regular Lecturers.&nbsp;
There are generally some 50 of these.&nbsp;&nbsp;&nbsp; At ICME 11
(2008), Christiane Rousseau, Louise Poirier and Carolyn Kieran were
Regular Lecturers and Eric Muller and Luis Radford were part of two
survey team reports in the Regular Lecture slots.&nbsp; [I hope I've
remembered everyone.] <br><br>
Of course proposals must be briefly documented.&nbsp; Time is short so
teamwork is needed.&nbsp; Ideas should be discussed with colleagues. I'm
happy to help.<br>
Happy new year--it's around the corner again.<br>
peter<br><br>
<br><br>
<br><br>
<br>
<blockquote type=cite class=cite cite="">Dear ICMI Representatives,
Chairs of ICMI Affiliate Study Groups and of CIAEM,<br><br>
As the tradition has it, I am writing to inform you of developments
concerning the programme of ICME-12 (to be held in Seoul in July 2012)
and also to ask for your input for some components on the
programme.<br><br>
The International Programme Committee for ICME-12 had its first meeting
last June, under the presidency of its Chair, Sung Je Cho.&nbsp; Many
items of the programme are now taking shape, in particular as regards the
plenary sessions.&nbsp; General information about this will be issued in
a near future, but at the moment I wish to concentrate on two items on
the programme: Topic Study Groups and Regular Lectures.<br><br>
<br>
---&nbsp; TOPIC STUDY GROUPS<br>
The IPC has identified the list of the 37 Topic Study Groups to be
offered at ICME-12.&nbsp; You will find this list appended at the bottom
of this message.&nbsp; The IPC is now preparing a brief description of
each of these Groups.<br><br>
You are invited to propose names of individuals to be put in charge of
the Groups, either as a co-chairs or members of the organising
teams.<br><br>
<br>
---&nbsp; REGULAR LECTURES<br>
You are also invited to propose names of individuals to play the role of
regular lecturers at ICME-12.<br><br>
<br>
In each case (Topic Study Groups or Regular Lectures), you should provide
a few lines of background information supporting your proposals.&nbsp;
Please comment on why you think that this person is suitable to play the
role that you are proposing.<br><br>
<br>
Your proposals should be sent directly to the chair of the ICME-12 IPC,
Sung Je Cho (sungjcho@snu.ac.kr), NO LATER THAN JANUARY 20.<br><br>
Thanks in advance for your input, and best wishes,<br><br>
Bernard<br><br>
<br>
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%<br>
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%<br>
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%<br>
<font color="#0000FF"><br>
<b>LIST OF TOPIC STUDY GROUPS AT ICME-12<br>
</b><br>
<b>TSG 1</b><i> Mathematics education at preschool level<br>
</i><b>TSG 2</b><i> Mathematics education at tertiary level and access to
tertiary level<br>
</i><b>TSG 3</b><i> Activities and programs for gifted students<br>
</i><b>TSG 4</b><i> Activities and programs for students with special
needs<br>
</i><b>TSG 5</b><i> Mathematics education in and for work<br>
</i><b>TSG 6</b><i> Mathematics literacy<br>
</i><b>TSG 7</b><i> Teaching and learning of number systems and
arithmetic --- focusing especially on primary education<br>
</i><b>TSG 8</b><i> Measurement --- focusing especially on primary
education<br>
</i><b>TSG 9</b><i> Teaching and learning of algebra<br>
</i><b>TSG 10</b><i> Teaching and learning of geometry<br>
</i><b>TSG 11</b><i> Teaching and learning of probability<br>
</i><b>TSG 12</b><i> Teaching and learning of statistics<br>
</i><b>TSG 13</b><i> Teaching and learning of calculus<br>
</i><b>TSG 14</b><i> Reasoning, proof and proving in mathematics
education<br>
</i><b>TSG 15</b><i> Problem solving in mathematics education<br>
</i><b>TSG 16</b><i> Visualization in the teaching and learning of
mathematics<br>
</i><b>TSG 17</b><i> Mathematical applications and modelling in the
teaching and learning of mathematics<br>
</i><b>TSG 18</b><i> Analysis of uses of technology in the teaching of
mathematics<br>
</i><b>TSG 19</b><i> Analysis of uses of technology in the learning of
mathematics<br>
</i><b>TSG 20</b><i> The role of history of mathematics in mathematics
education<br>
</i><b>TSG 21</b><i> Research on classroom practice<br>
</i><b>TSG 22</b><i> Learning and cognition in mathematics<br>
</i><b>TSG 23</b><i> Mathematical knowledge for teaching at primary
level<br>
</i><b>TSG 24</b><i> Mathematical knowledge for teaching at secondary
level<br>
</i><b>TSG 25</b><i> In-services education, professional development of
mathematics teachers<br>
</i><b>TSG 26</b><i> Preservice mathematical education of teachers<br>
</i><b>TSG 27</b><i> Motivation, beliefs and attitudes towards
mathematics and its teaching<br>
</i><b>TSG 28</b><i> Language and communication in mathematics
education<br>
</i><b>TSG 29</b><i> Gender and mathematics education<br>
</i><b>TSG 30</b><i> Mathematics education in a multilingual and
multicultural environment<br>
</i><b>TSG 31</b><i> Task design and analysis<br>
</i><b>TSG 32</b><i> Mathematics curriculum development<br>
</i><b>TSG 33</b><i> Assessment and testing in mathematics education<br>
</i><b>TSG 34</b><i> The role of mathematical competitions and other
challenging contexts in the teaching and learning of mathematics<br>
</i><b>TSG 35</b><i> The history of the teaching and learning of
mathematics<br>
</i><b>TSG 36</b><i> The role of ethnomathematics in mathematics
education<br>
</i><b>TSG 37</b><i> Theoretical issues in mathematics education<br>
</i></font><br>
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%<br>
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%<br>
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%<br><br>
<br>
<pre>-- 
</pre><font face="Courier New, Courier"></font>
____________________________________________<br>
Bernard R. Hodgson<br>
Secretary-General of ICMI -- Secrétaire général de la CIEM<br>
(International Commission on Mathematical Instruction /<br>
Commission internationale de l'enseignement mathématique)<br>
Département de mathématiques et de statistique<br>
Faculté des sciences et de génie<br>
1045, avenue de la Médecine<br>
Université Laval&nbsp; <br>
Québec (Québec)&nbsp;&nbsp; G1V 0A6&nbsp;&nbsp; CANADA<br>
Téléphone : +1 418 656 2131, poste 2975<br>
Télécopie : +1 418 656 2817<br>
Courriel : bhodgson@mat.ulaval.ca<br>
Site personnel :&nbsp;
<a href="http://www.mat.ulaval.ca/pages/hodgson/" eudora="autourl">
http://www.mat.ulaval.ca/pages/hodgson/</a><br>
Site CIEM / ICMI website :&nbsp;
<a href="http://www.mathunion.org/ICMI/" eudora="autourl">
http://www.mathunion.org/ICMI/</a><br><br>
Avis relatif à la confidentialité / Notice of Confidentiality /
Advertencia de confidencialidad
<a href="http://www.rec.ulaval.ca/lce/securite/confidentialite.htm" eudora="autourl">
http://www.rec.ulaval.ca/lce/securite/confidentialite.htm</a><br>
____________________________________________</blockquote>
<x-sigsep><p></x-sigsep>
Peter Taylor<br>
Professor<br>
Math&amp;Stats<br>
Queen's University<br>
Kingston ON<br>
K7L 3N6<br>
613 533-2434</body>
</html>