<html>
<body>
colleagues:<br>
The following might well be of interest for a couple of reasons.&nbsp;
First the organizers of DG28 for ICME-11 have an on-line survey which
some of you might want to complete.&nbsp; Secondly they ask an
interesting question related to the aims of their discussion group.&nbsp;
Their question about a &quot;world federation of mathematics teacher
associations&quot; might remind us that we in Canada are still struggling
with the notion of a national association of math teachers.<br>
best, <br>
peter<br><br>
<br>
<blockquote type=cite class=cite cite="">The Eleventh International
Congress on Mathematical Education (ICME11,<font color="#1919FF"><u>
http://icme11.org/</u></font>&nbsp; ) will take place in Monterrey,&nbsp;
Mexico in July 2008.&nbsp; Among many other activities, the scientific
program for this ICME 11 includes Discussion Groups, meant to gather
congress participants who wish to actively discuss the issues pertaining
to the theme of each DG.<br><br>
We are the Organising Team for Discussion Group 28: &quot;The role of
professional associations in mathematics education: locally, regionally,
and globally.&quot; (see<font color="#1919FF"><u>
http://dg.icme11.org/tsg/show/29</u></font> )<br><br>
In order to prepare for the discussion we have designed a<b> short online
survey</b> to learn more about associations dealing with mathematics and
mathematics education around the world.<br><br>
If you are involved in an association related (in some way) to
mathematical education, we hope you can spend a few minutes to answer our
survey.<br><br>
The link to the survey is<br><br>
<font color="#1919FF"><u>
<a href="http://www.tickabox.com.au/servlet/Survey?ts=420155247" eudora="autourl">
http://www.tickabox.com.au/servlet/Survey?ts=420155247</a><br>
</u></font><br>
We also have a version of the survey in Spanish, at<br><br>
<font color="#1919FF"><u>
<a href="http://www.tickabox.com.au/servlet/Survey?ts=101303830" eudora="autourl">
http://www.tickabox.com.au/servlet/Survey?ts=101303830</a><br>
</u></font><br>
The information gathered in the surveys will help to develop background
papers, and to identify people to take leading roles in the
discussions.<br><br>
In case you would also like to participate in the Discussion Group 28 in
Monterey, we will welcome a contribution about the following questions
addressed by our DG:<br><br>
&quot;How do Associations of mathematicians, mathematics teachers and
mathematics education researchers see their roles in promoting and
improving research and practice in mathematics education? How do they
undertake their work? What, in particular, is their role in relation to
educational reform? To what extent do the different groups
(mathematicians, mathematics teachers and mathematics education
researchers) collaborate? Should the relations between associations be
strengthened? Is there a new role for associations in the context of the
current global trend for evaluation of performance through PISA, TIMSS
etc.? Would it be desirable to establish a world federation of
mathematics teacher associations to help respond to this and other global
trends and issues?&quot;<br><br>
Then,<b> after answering to the survey</b>, you can send,<b> before
December 1st,</b> a 2 page abstract to both chairs of DG28 at following
addresses:<br><br>
<font color="#1919FF"><u>wmorony@aamt.edu.au</u></font>&nbsp;
and<font color="#1919FF"><u> chahn@negocia.fr<br>
</u></font><br>
Authors with accepted submissions will be asked for an extended version
of their contribution (maximum 6 pages)<b> before January 31,</b> with
final papers (6 pages) due<b> by 31 March</b>.<br><br>
If you would like more information about ICME11 or the Discussion Groups,
please go to the ICME11 website (<font color="#1919FF"><u>
<a href="http://icme11.org/" eudora="autourl">http://icme11.org/</a></u>
</font> ). If you need further information about the survey, please
contact us directly by email.<br><br>
We&nbsp; thank you in anticipation of your contribution.<br><br>
Yours sincerely<br><br>
Corinne Hahn [France] and Will Morony [Australia], co-chairs<br>
(on behalf of the DG 28 Organising Team -&nbsp; Lindi Tshabala [South
Africa], Diana Jaramillo [Colombia] and Tomas Recio [Spain])<br><br>
=================================================================<br><br>
<br>
<pre>-- 
</pre><font face="Courier New, Courier"></font>
____________________________________________<br>
Bernard R. Hodgson<br>
Secretary-General of ICMI -- Secrétaire général de la CIEM<br>
(International Commission on Mathematical Instruction /<br>
Commission internationale de l'enseignement mathématique)<br>
Département de mathématiques et de statistique<br>
Université Laval&nbsp;&nbsp; Québec&nbsp;&nbsp; G1K 7P4&nbsp;&nbsp;
Canada<br>
Téléphone : +1 418 656 2131, poste 2975<br>
Télécopie : +1 418 656 2817<br>
Courriel : bhodgson@mat.ulaval.ca<br>
Cyberpage personnelle:&nbsp;
<a href="http://www.mat.ulaval.ca/profs/hodgson/" eudora="autourl">
http://www.mat.ulaval.ca/profs/hodgson/</a><br>
Cybersite CIEM / ICMI website:&nbsp;
<a href="http://www.mathunion.org/ICMI/" eudora="autourl">
http://www.mathunion.org/ICMI/</a><br><br>
Avis relatif à la confidentialité / Notice of Confidentiality /
Advertencia de confidencialidad
<a href="http://www.rec.ulaval.ca/lce/securite/confidentialite.htm" eudora="autourl">
http://www.rec.ulaval.ca/lce/securite/confidentialite.htm</a><br>
____________________________________________</blockquote>
<x-sigsep><p></x-sigsep>
<font face="Times New Roman, Times">Peter Taylor,<br>
Professor<br>
Dept. Math&amp;Stats<br>
Queen's University<br>
Kingston ON<br>
613-533-2434</font> </body>
</html>